عاشقان بقیة الله (رهروان ولایت)

 به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ "آیت‏الله العظمی مکارم شیرازی" در مسجد مقدس جمکران به انتقاد از پخش برخی فیلم‌های مستند در کشور پرداختند و گفتند: سی‌دی‌هایی را توزیع کرده‌اند که در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد می‌کند.

ایشان با نفی هرگونه تعیینی سال ظهور با انتقاد از برخی شایعات در این خصوص گفتند: اینها از حضور نسل جوان در مسجد مقدس هراس دارند اخیرا بعضی‌ها حرکات مشکوکی هم انجام داده‌اند که اعتقادات و عبادت‌های مردم را به مسایل سیاسی سوق می‌دهند.

این مرجع تقلید افزودند: صدمه‌هایی که اینها می‌خواهند وارد بکنند صدمه به اصل تشیع است، که از خیالات واهی آنان سرچشمه می‌گیرد،  و به زعم خود می‌خواهند، عقائد مردم را متزلزل کنند.

 حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی  با اشاره به خیزش اسلامی مردم مسلمان منطقه گفتند: در جهان اسلام، حوادث بزرگی رخ داده است، علی‌الخصوص در کشورهای مصر، تونس، بحرین، لیبی و یمن، مردم این کشورها چشم به دعای مسلمانان دوخته‌اند، حاکم، تونس و مصر رفتند، حاکمان بحرین، لیبی و یمن هم باید بروند چون مشروعیت خود را در بین مردم از دست داده‌اند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوروز و آثار معنوی آن یادآور شدند: اگر ما بخواهیم که به «احسن‌الحال» که در دعای تحویل سال وارد شده است برسیم حتما باید به حضور قلب در دعاها و عبادت‌های خودمان بیشتر توجه بکنیم و خودمان را در محضر خداوند متعال ببینیم، تا اینکه خدای متعال از ما بنده‌ها راضی باشد.

آیت‏الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: باید هوای نفس و شیطان درون خودمان را نابود بکنیم و این به دست نمی‌آید مگر با بندگی کردن خدای متعال و توجه به باری‌تعالی.

ایشان افزودند: داخل شدن در زمره بندگان خدا، تسلیم محض خدا بودن، معنای واقعی «یا ایتها‌النفس المطمئنه» است و رسیدن به احسن‌الحال هم با دعا و مقدمات بیرونی شروع می‌شود که باید مقدمات آنرا در خودمان فراهم بکنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ 10 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط